RAU вебінар “Як зберегти партнерські відносини під час кризи” (ключові тези+відео)

Про що говорили під час онлайн-зустрічі CEO Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов і операційний директор Budhouse Group Максим Гаврюшин, і до чого прийшли.

Цей текст доступний також російською мовою

1 квітня Асоціація Рітейлерів України провела першу із серії онлайн-зустрічей, спікерами якої виступили генеральний директор Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов і операційний директор Budhouse Group Максим Гаврюшин. Модератором вебінару був голова правління Асоціації Рітейлерів України Андрій Жук. RAU підготувала відео-запис зустрічі, а також ключові тези з неї.

Про взаємини з орендарями Budhouse Group

Максим Гаврюшин: Починаючи з 17 березня на період карантину ми не нараховуємо орендну плату, але залишили експлуатаційні та комунальні платежі. Це стосується орендарів, які не працюють. З тими, хто працює, індивідуальна розмова. Зараз ми вже бачимо, що навіть у продуктових магазинів обороти стали гіршими, і є такі локації, де впали в два рази, в порівнянні з нормальною ситуацією.

Сплеску торгівлі ні в кого немає через те, що люди нібито побігли купувати гречку і туалетний папір.

З іншими орендарями ситуація ще складніша – від 10 до 30% від тих оборотів, які були до початку карантину. Я маю на увазі електроніку, аптеки. Падіння дуже велике, тому про фіксовану орендну плату розмови йти не буде. Ми говоримо: “Давайте дивитися, що буде за підсумком місяця і тоді приймемо рішення”.

Про комунальні та експлуатаційні платежі для орендарів, які не працюють

Максим Гаврюшин: Ми не переглядали розмір експлуатаційного платежу. Йдеться про невеликі торгові центри в регіонах. Він спочатку був мінімальний і не компенсував витрати на утримання торгового центру. Умовно, якщо взяти невеликий ТРЦ Lubava, то витрати на його утримання становлять приблизно $5 на 1 кв. м. Ми отримуємо з цього об’єкта в районі $2,5 експлуатаційних платежів. Нам їх і раніше не вистачало для того, щоб покрити всі витрати, пов’язані з експлуатацією об’єкта, і зараз, навіть коли ми перейшли в режим економії, лише наблизилися до того, щоб покривати їх.

Тут треба розрізняти ТРЦ, які “знімають” $10-12 експлуатаційних платежів з квадратного метра, і як”знімають” $2-4.

Про магазини Intertop в період карантину

Сергій Бадрітдінов: Наші магазини не працюють. Відповідно нам платити оренду фізично нічим. Торгові центри – дійсно різні. І $10 за 1 кв. м – це не верхня межа експлуатаційних платежів. Платити 100% того, що платили раніше – ми вважаємо нонсенс. Тому що сам ТРЦ працює на 10% від того, що було раніше.

Ми з усіма ведемо переговори і приймаємо від 30 до 70% знижку на експлуатаційні платежі, тому що різні ТРЦ і різні компанії вкладали в них якісь свої поняття.

Зараз в цей складний час і рітейлери, і ТРЦ повинні домовлятися. Тому що нам всім потрібно вести бізнес в майбутньому.

Про персонал

Сергій Бадрітдінов: Нам допомагають акціонери. Ми нікого не звільнили і продовжуємо виплачувати заробітну плату всім 1600 співробітникам. Розуміємо, що маємо підтримувати своїх людей. Квітень витримуємо, але не знаємо, що буде далі.

Максим Гаврюшин: Скорочень не було і на квітень не плануємо. Так, ми попередили, що будуть скорочення заробітної плати в квітні. Але будемо дивитися за нашими можливостями. Якщо будемо в змозі забезпечити повноцінну заробітну плату, яка була до цього, то однозначно будемо витримувати свої зобов’язання. Але якщо ні, то як мінімум гарантуємо 50% від заробітної плати і будемо тримати стільки, скільки триватиме карантин.

Працюємо у віддаленому режимі, в офісі нікого немає. Що буде в травні, ніхто не знає, будемо дивитися наскільки карантин буде продовжений.

Про роботу онлайн

Сергій Бадрітдінов: За ці два тижні зробили більше, ніж за останні два роки. При цьому не підключаємо до маркетплейсу людей, які не можуть нам “в білу” віддавати товар, так як ми онлайн теж торгуємо “в білу”. Також почали продавати більше через Kasta і Rozetka.

Зараз опрацьовуємо різні сценарії на майбутнє і у всіх думаємо, що онлайн буде рости. Але і офлайн нікуди не дінеться.

Про дозвіл ринкам працювати в період карантину

Максим Гаврюшин: Я не знаю хто і як це буде контролювати – ринок контролювати в принципі неможливо.

Торговий центр набагато безпечніший навіть за окремо розташовані магазини. По-перше, в торговому центрі не треба чіпати ручки дверей ні вхідних, ні в туалетах, тобто не треба ні до чого торкатися, по-друге, в торговому центрі є вентиляція, великі простір і площі. Набагато більше можливості уникнути прямого контакту в торговому центрі, ніж на ринку.

Про те, чим держава може допомогти рітейлерам

Сергій Бадрітдінов: Податки, компенсація зарплати та зменшення перевірок. Решту бізнес зробить сам.

Максим Гаврюшин: Все те, що стосується роботи з банками, нарахування відсотків, виплати тіла кредиту. Було б добре, якби на відновлювальний період якимось чином були переглянуті ці умови.

Після карантину почнеться соціально-політична криза. На яких умовах будемо працювати, яким буде курс гривні – ми цього зараз не розуміємо. Наша робота з орендарями ще попереду.

Чого навчила криза

Сергій Бадрітдінов: Перше, якщо інтернету і діджиталу приділяти більше уваги, то можна набагато швидше зростати. Друге, криза підтвердила – взаємини завжди важливі. Ми розуміємо, що з усіма домовимося. Ми бачимо, що орендодавцям важко, але у нас теж обрубали 140 магазинів, кешу – нуль. Це підтверджує те, наскільки важливіша робота з партнерами “в довгу”, ніж якісь миттєві історії.

Максим Гаврюшин: Ми ще раз отримуємо підтвердження того, що треба домовлятися, залишатися людьми, мати можливість потім дивитися в очі один одному і з новими силами братися за роботу, коли все це закінчиться.

Дивіться повний запис онлайн-зустрічі в програмі “За рамками рітейлу”:

Читайте також –

6 квітня RAU проводить вебінар “Час виживати. Як скоротити витрати та зберегти команду”